چگونه پشه ها و سایر حشرات را از چادر خود دور نگه دارید
دور کردن پشه در کمپ

 

دور کردن پشه در کمپ

چگونه پشه ها و سایر حشرات را از چادر خود دور نگه دارید:

پشه ها و سایر حشرات گزنده و گزنده بخش تقریباً اجتناب ناپذیر هر سفر کمپینگی هستند، زیرا همان دمای گرم که برای کمپینگ عالی است اغلب برای حشرات ایده آل است؟ تولید مثل. در حالی که شما هرگز نمی توانید تجربه کمپینگ خود را به طور کامل از شر این آفات کوچک خلاص کنید – به هر حال، زمانی که در کمپینگ در حال بازدید از خانه آنها هستید، نه برعکس – راه های مختلفی برای به حداقل رساندن شما وجود دارد. 

قبل از اینکه خانه را ترک کنید
برای به حداکثر رساندن شانس خود برای بدون اشکال ماندن در سفر کمپینگ بعدی خود، باید قبل از اینکه خانه را ترک کنید شروع کنید. هنگامی که تمام وسایل خود را برای سفر آینده جمع می کنید، چادر خود را در حیاط خلوت برپا کرده و آن را به طور کامل برای یافتن مکان هایی که ممکن است حشرات می توانند وارد شوند بررسی کنید. به دنبال چیزهایی مانند پارگی در پارچه باشید (قطعات توری معمولاً به راحتی پاره می شوند)، زیپ هایی که تا آخر زیپ نمی شوند و درزهای بد دوخته یا پاره شده. حتی ریزترین سوراخ ها را وصله کنید. پشه ها و سایر آفات به فضای زیادی برای عبور نیاز ندارند.
باور کنید یا نه، ویژگی های غذایی که می خورید می تواند در جذب یا جلوگیری از حشرات نیز تفاوت ایجاد کند. پشه ها و انواع دیگر حشرات که انسان را نیش می زنند، جذب بوی عرق انسان، به ویژه اسید لاکتیک می شوند. در واقع، پشه ها می توانند بوی انسان را از فاصله ۱۰۰ فوتی تشخیص دهند. در طول سفر کمپینگ و روزهای قبل از آن، سعی کنید از غذاهای غنی از نمک و پتاسیم دوری کنید، زیرا هر دو باعث می شوند بدن شما اسید لاکتیک وسوسه کننده حشرات بیشتری تولید کند.

انتخاب یک مکان
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از تماس با حشرات گزنده و گزنده این است که دقیقاً همین کار را انجام دهید – از آنها دوری کنید. سعی کنید چادر خود را دور از مکان هایی که دارای حشرات فراوان هستند برپا کنید. برای دوری از پشه ها، سعی کنید چادر خود را تا حد امکان دور از آب راکد بزنید. این شامل همه چیز از حوضچه ها گرفته تا دریاچه ها تا گودال های کوچکی است که ممکن است در اثر آب باران تشکیل شوند. حتی آب‌نماهای کمپ نیز می‌تواند بستری ایده‌آل برای پرورش پشه را فراهم کند. سعی کنید از مکان های دیگری که حشرات تمایل به تجمع دارند، مانند پوشش گیاهی متراکم و مناطقی که مستقیماً زیر و اطراف چراغ ها هستند، دور شوید.

به غیر از اجتناب از آفات حشرات، سایر ملاحظات تنظیم می تواند به شما کمک کند تا چادر و کمپ خود را تا حد امکان عاری از اشکال نگه دارید. اگر هوا مساعد است – یعنی اگر هوا به اندازه کافی گرم است و باد خیلی قوی نیست – سعی کنید در منطقه ای قرار بگیرید که در معرض باد است، زیرا این کار می تواند معلق ماندن حشرات در اطراف شما را دشوارتر کند. کمپینگ علاوه بر این، نصب چادر به صورتی که ورودی آن به سمت باد باشد، پرواز حشرات به داخل چادر را دشوارتر می کند.

به وقت شام

هنگامی که زمان پختن غذا فرا می رسد، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از حشرات انجام دهید. اگرچه بوی غذا یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای جذب حشرات و حتی مزاحمان بزرگ‌تر کمپینگ مانند راکون یا خرس است، آتشی که برای پختن غذا استفاده می‌کنید تا زمانی که در حال سوختن است به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند. با وجود حشرات؟ جذب منابع نور، گرما و دود ناشی از آتش باعث دور نگه داشتن آنها در کوتاه مدت می شود. از آنجایی که آتش شما اکثر حشرات را که در غیر این صورت جذب غذای شما می‌شوند، منصرف می‌کند، این مکان عالی برای خوردن شام است. ناگفته نماند، اما هرگز داخل چادر خود غذا نخورید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، غذا خوردن در چادر راهی عالی برای جذب نه تنها حشرات مزاحم، بلکه حیوانات بزرگتر و بالقوه خطرناک مانند خرس است.

نگهداری و تمیز کردن غذا نیز زمانی که سعی می کنید در کمپینگ قرار گرفتن در معرض حشرات را کنترل کنید بسیار مهم است. هم قبل و هم بعد از غذا، همه غذاها را دور از چادر خود و در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. گذاشتن مواد غذایی در اطراف محل کمپینگ خود – به ویژه غذاهای شیرین و شیرین و نوشیدنی‌هایی مانند سس باربیکیو و نوشابه – راهی عالی برای جذب انواع بازدیدکنندگان ناخواسته به محل کمپینگ شما است. پس از اتمام غذا خوردن، مطمئن شوید که همه ضایعات غذا و اقلام یکبار مصرف آلوده به مواد غذایی را دفن کرده، بسوزانید یا کاملاً مهر و موم کنید تا آنها را بسته بندی کنید. پس از هر بار استفاده، تمام ظروف و ظروف خود را کاملاً بشویید و بشویید و دور از چادر نگهداری کنید.

اسپری ضد حشره یا پماد آن را تهیه کنید

هنگامی که در خارج از منزل و در طبیعت هستید، پماد دائمی ضد حشرات یا اسپری آن را بر روی لباس و قسمت هایی از بدنتان که پوشیده نیست، بزنید. به یاد داشته باشید که بیشتر حشرات در سفر و کمپینگ ها، در زمان طلوع و غروب آفتاب فعال هستند. این زمان ها دقیقاً موقعی است که شما نیاز به حداکثر حفاظت از خود را در مقابل حشرات دارید. می توانید اسپری دفع حشرات را از فروشگاه های کوهنوردی و لوازم سفر را تهیه کنید.

نکات کلی
علاوه بر پیشنهاداتی که قبلا ارائه کرده‌ایم، چند بیت اطلاعات دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در تابستان امسال از پشه‌ها و سایر حشرات دوری کنید. عطر را در خانه بگذارید – درست مانند غذاها و نوشیدنی های شیرین، رایحه های خوش بوی حشرات را به سمت شما و چادرتان جذب می کند.
حشرات را در تاریکی نگه دارید – همانطور که قبلاً اشاره کردیم، حشرات تمایل دارند به سمت منابع نور جذب شوند، بنابراین لامپ ها و چراغ قوه ها را از روزنه های چادر خود دور نگه دارید. هنگامی که پس از تاریک شدن هوا وارد چادر می‌شوید، با نزدیک شدن به چادر، چراغ خود را خاموش کنید و تا زمانی که داخل چادر نشده‌اید و درها کاملاً پشت سرتان زیپ بسته شده‌اید، دوباره آن را روشن نکنید.

 اگرچه بیشتر پیشنهاداتی که در اینجا ارائه کرده ایم شامل آماده سازی  که می تواند به جلوگیری از ورود حشرات به چادر شما کمک کند، همه اسپری های دافع حشرات استاندارد، شمع های سیترونلا و پشه را فراموش نکنید. کویل ها روش‌های استانداردی مانند اینها را با پیشنهادات بالا برای حداکثر محافظت در برابر آفات تابستانی ترکیب کنید.

در حالی که خلاصی کامل از شر پشه ها و سایر آفات در طول یک سفر کمپینگ تابستانی تقریبا غیرممکن است، پیروی از پیشنهادات بالا به شما کمک می کند تا تماس خود را با آنها به حداقل برسانید. بالاخره آنها آنجا زندگی می کنند.