چرا کوهنورد کنیم؟
چرا کوهنوردی کنیم؟

چرا کوهنوردی کنیم؟

ورزش کوهنوردی و فواید آن

سوال چرا کوهنوردی میکنیم؟ فکر بیشتر افراد را مشغول میکند و برایشان سوالی بزرگ میباشد که چطور و به دلیل میتوان این همه سختی و چالش را برای رسیدن به قله و بازگشت به خانه پشت سر گزاشت. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله چرا کوهنوردی میکنیم؟ را مطالعه کنید؟و از فواید بی پایان و دلایل انجام دادن این ورزش مطلع شوید.

چرا کوهنورد کنیم؟

چرا کوهنوردی میکنیم؟

این سوالیست که افراد بسیاری حتی کوهنوردان حرفه ای در اوایل آشنا شدن با این ورزش جوابی برای این سوال نداشتند. ولی پس از انجام برنامه ها و صعود های متفاوت به این نتیجه رسیدند که کوهنوردی یک ورزش آرامش بخش و ورزشی با فواید بسیار زیاد برای جسم و روح انسان میباشد. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر درباره دلایل انجام ورزش کوهنوردی به شما توضیح دهیم.

دلایل انجام دادن ورزش کوهنوردی

در این بخش قصد داریم دلایلی که هر فردی را میتواند شیفته این ورزش هیجان انگیز و آرامش بخش کند را به شما معرفی کنیم. امروزه در بیشتر نقاط جهان ورزش کوهنوردی جزو پر طرفدارترین ورزش ها محسوب میشود و افراد بسیاری با کمک این ورزش به ترمیم جسم و روح خود میپردازند.

چرا کوهنورد کنیم؟

۱_ این ورزش پرطرفدار بدلیل روبرویی با چالش های سخت و گزراندن سختی ها موجب افزایش اعتماد بنفس در افراد میشود.

۲_ انجام این ورزش به صورت گروهی با افراد خوانواده و یا دوستان میتواند شمارا به هم نزدیک تر کرده و پیوندهای محکم تری میان شما ایجاد کند.

۳_ دور بودن از هوا و محیط آلوده شهر و رسیدن به هوای پاک و آرامش در کوهستان دلایلی هستند که افراد زیادی را شیفته این ورزش کرده اند.

۴_ مصرف فست فودها و غذاهای چرب موجب بروز انواع بیماری های زیادی شده است،کوهنوردی میتواند به درمان این بیماری ها کمک بسیاری کند.

۵_ اگر قصد پیشرفت در زمینه های ورزشی دیگر مانند: فوتبال،کشتی،بدنسازی و… را دارید میتوانید با کمک ورزش کوهنوردی رویای خود را عملی کنید.

۶_دیدن منظره های طبیعی شگفت انگیز و درک قدرت خداوند میتواند یکی از دلایلی باشد که افراد سختی کوهستان را برای رسیدن به قله به جان میخرند.

دلایلی که در بالا به شما معرفی کردیم میتوانند جواب مناسبی برای سوال چرا کوهنوردی میکنیم؟ باشند و میتوانند دلایل قانع کننده ای برای افرادی که کوهنوردی را یک ورزش خسته کننده و بیهوده میدانند باشد.

چرا کوهنورد کنیم؟

معرفی خواص ورزش کوهنوردی برای جسم انسان

کوهنوردی دارای خواص نامحدود و بسیار زیادی برای جسم و بدن انسان میباشد که دانستن این خواص به تنهایی میتواند انگیزه هر فردی را برای انجام این ورزش هیجان انگیز صد برابر کند.

۱_ ورزش کوهنوردی باعث جلوگیری از انواع سرطان روده ، پسطان ، ریه و… میشود. و شما میتوانید با کمک این ورزش به جنگ انواع سرطان ها بروید.

۲_کوهنوردی باعث بالا بردن سرعت و چابکی بدن میشود و این امر میتواند در کارهای روزمره بسیار به شما کمک کند.

۳_ ورزش کوهنوردی بدلیل سوزاندن چربی ها موجب عضله سازی میشود و میتواند در کنار ورزش بدنسازی ترکیب خوبی را تشکیل دهند.

۴_هوای پاکیزه کوهستان موجب پاکسازی ریه شده و برای عملکرد بهتر عمل پاکسازی میبایست از بینی هوارا وارد بدن کرده و از دهان خارج کنید.

۵_کوهنوردی موجب درگیر شدن عضلات شانه ، ران ، شکم ، پهلو ، بازو،شانه و پا میشود و میتواند به پیشرفت افراد رزمی کار و کشتی گیر کمک زیادی بکند.

۶_کوهنوردی موجب تنظیم گردش خون موجب رساندن اکسیژن به عضلات به ویژه قلب میشود. و این امر میتواند از گرفتگی عروق جلوگیری کند.

۷_انجام تمرینات کوهنوردی در سنین کودکی موجب افزایش توده عضلانی و افزایش تراکم استخوان ها میشود. و از پوکی استخوان جلوگیری میکند.

خواص ورزش کوهنوردی برای روح و ذهن

همانطور که در بالا به شما گفتیم کوهنوردی خواص بسیاری برای جسم و روح انسان دارد. و میتواند از بیماری هایی مانند افسردگی ، آلزایمر ، پریشانی بیخوابی و … جلوگیری کند.

۱_کوهنوردی به شما کمک میکند تا توانایی های بیشتری برای کنترل استرس و اضطراب داشته باشید.

۲_با توجه به اتفاقات خوب و بد در حین انجام کوهنوردی این ورزش میتواند یک ورزش شخصیت ساز برای شما باشد.

۳_ بدلیل عبور از چالش ها و سختی های زیاد برای رسیدن به قله این ورزش میتواند در بالا بردن اعتماد بنفس افراد موثر باشد.

۴_تغیرات سریع آب و هوا و شرایط در کوهستان به شما کمک میکند تا در هنگام روبرو شدن با مشکلات بزرگ در زندگی تصمیمات درستی بگیرید.

۵_کوهنوردی یک ورزش گروهی میباشد. و به ما کمک میکند در زندگی به اطافیانمان احساس خوشایند و بهتری داشته باشیم.

۶_این ورزش پرطرفدار باعث افزایش توانایی ها در انجام کار تیمی و گروهی میشود. و این امر میتواند کمک زیادی در زندگی روزمره به شما کند.

۷_کوهنوردی به شما در دور کردن امواج منفی در زندگی کمک کرده و به شما کمک میکند تا راه ورود امواج مثبت به زندگیتان را پیدا کنید.

 

خواص بالا جزو اصلی ترین فواید و خواص ورزش کوهنوردی میباشند

این خواص به شما کمک میکنند. تا افکار منفی را از ذهن خود دور کرده. و بتوانید از سختی های زندگی به راحتی و با رویی خوش گزر کنید. کوهنوردی در نگاه اول میتواند یک ورزش جسمی باشد. اما از جهت های دیگر کوهنوردی یک ورزش عالی برای تقویت ذهن و روح نیز میباشد.

جمله از بزرگان در رابطه با کوهنوردی و چرا کوهنوردی میکنیم؟


۱_ هیچ کجا حس خلوتی را که در سکوت کوهستانهای بلد تجربه میکنیم بدست نمی آوریم.

joseph sheridan le fanu


۲_کوه هارا صعود کنید و نظم و آراستگی آنهارا فراگیرید سپس آرامش طبیعت در وجود شما جاری خواهد شد…

john muir


۳_من صعود نمیکنم که بمیرم بلکه صعود میکنم تا زنده بمانم…

raynhold maser


۴_پیر شدن مانند کوهنوردی میماند هر چقدر بالاتر میروی نیرویت کمتر میشود اما افق دیدت بیشتر.

اینگمار برگمان


۵_هدفی برای خودتان انتخاب کنید که تمام توانایی هایتان را به چالش بکشد.

دیوید مک کی


۶_اگر می خواهید صعود کنید ، باید به یاد داشته باشید که شجاعت و قدرت بدون تدبیر نیست ، و یک لحظه غفلت ممکن است خوشبختی یک عمر را از بین ببرد. با عجله کاری نکنید. به هر مرحله خوب نگاه کنید. و از ابتدا فکر کن که چه می تواند پایان باشد. “

ادوارد وایمپر


۷_بهترین راه برای کوچکتر کردن یک کوه بزرگ ، بالا رفتن از آن کوه است. بهترین راه برای کوتاه کردن یک راه طولانی ، سفر در آن جاده است! هر چیزی که به نظر شما بزرگ یا طولانی به نظر برسد در واقع به این دلیل است که شما به سمت آن نرفته اید. کوهنوردی میتواند مشاور خوبی در زندگی باشد.

محمت مورات ایلدان


۸_هر کوهی روح خود را دارد … اگر کوه شما را نپذیرد و شما تسلیم اراده او نشوید ، او شما را نابود خواهد کرد.

برنادت مک دونالد 


۹_قله های بلندترین کوه ها بسیار ترسناک هستند. اما در روح یک کوهنورد چیزی وجود دارد که به طور مداوم شجاعت او را زیاد و تغذیه می کند: یک آرزوی بی پایان برای موفقیت!

محمت مورات ایلدان


۱۰_کسانی که به قله کوه سفر می کنند. نیمی عاشق خود هستند و نیمی عاشق فراموشی هستند.

رابرت مک فارلین