چند ایده برای غذای کمپینگ
چند ایده برای غذای کمپینگ

چند ایده برای غذای کمپینگ

مطمئن نیستید که در سفر کمپینگ خود کدام وسایل اصلی را ببندید؟ ما ۱۵ ماده را انتخاب کرده‌ایم که می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد و در غذاهای مختلف، از سالاد گرفته تا صبحانه در آتش استفاده کرد.

کدام مواد برای کمپینگ

درست کردن یک وعده غذایی با استفاده از تعداد انگشت شماری از موادی که همراه داشته اید یکی از لذت های کمپینگ است 

تا زمانی که موادی که انتخاب کرده اید سبک و همه کاره باشند. ما ۱۵ ماده اصلی «پایه» را انتخاب کرده‌ایم که با آنها می‌توان ظروف هوشمند را برای غذاخوری در کمپینگ بسازید، چه از اجاق کمپینگ استفاده کنید یا غذاهای از پیش آماده به همراه داشته باشید.

بهترین غذاهای کمپینگ

سوپ

سوپ‌ها در عرض چند دقیقه آماده می‌شوند و انواع طعم‌ها را دارند و تنوع زیادی به شما می‌دهند. ما برای شب های سرد سوپ های گرم و دلچسب و برای روزهای گرم تابستان سوپ های خنک داریم. یا مواد را در تابه ای بکوبید و روی آتش بپزید یا سوپ ها را از قبل در یک فلاسک بسته بندی کنید و گرم کنید.

شکلات داغ

هات چاکلت نوشیدنی مناسب عصر هنگام کمپینگ است زیرا می توانید آن را با آب کردن شکلات با شیر در تابه تهیه کنید. هر طور که می خواهید آن را منحط کنید. به هر حال شما در تعطیلات هستید و فراموش نکنید که مقداری مارشمالو ذوب شده اضافه کنید!

تجهیزات لازم برای آشپزی در طبیعت

برای آشپری در طبیعت شما نیاز به ظروف کمپینگ دارید که در زیر به ۹ وسایل آشپزی برای کمپینگ اشاره کرده‌ایم:

  1. قاشق و چنگال: قاشق چنگال‌های تیتانیومی وزن کمی دارند و برای سفر مناسب هستند.
  2. لیوان: از لیوان های سبک (از جنس تیتانیوم) برای مسافرت استفاده کنید.
  3. قابلمه و ماهیتابه: ماهیتابه برای سرخ کردن یا گرم کردن غذاها در سفر خیلی به کارتان می‌آید.
  4. چاقو: برای تکه کردن یا برش دادن مواد غذایی عصای دست شماست!
  5. کاسه و بشقاب: ترجیحا سعی کنید از کاسه و بشقاب پلاستیکی یا استیل در سفر استفاده کنید هم وزن سبک تری نسبت به ظروف چینی دارند و هم نگران شکسته شدن آن نیستید.
  6. فلاسک یا کتری: در فلاسک می‌توانید سوپ و خورشت‌هایی را که در منزل برای کمپ تدارک دیده‌اید بریزید و یا نوشیدنی تو راهی با توجه به دمای هوا (در زمستان چای یا قهوه و در تابستان شربت یا آب خنک) برای سفر حاضر کنید. داشتن کتری سبک برای تهیه آب جوش به منظور پخت غذا و نوشیدنی‌های گرم مورد نیاز می‌شود.
  7. بطری آب: برای نوشیدن آب، طبخ غذا و شست و شوی دست در زمان کمپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  8. اجاق گاز کوچک: اگر با استفاده از هیزم آتش برپا کنید دیگر نیازی به داشتن اجاق گاز نیست. (البته مراقب محیط زیست باشید.)
  9. کبریت

مواد غذایی لازم برای آشپزی در کمپینگ

  • ادویه ها
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • میوه
  • آجیل
  • سیب زمینی و پیاز

پیشنهاد صبحانه در طبیعت 

بهترین فاکتور غذایی برای صبحانه تخم مرغ است که می توان به شکل های آب پز، نیمرو و املت طبخ کرد. می توانید تخم مرغ ها را قبل از شروع سفر آب پز کنید و یا بعد از مستقر شدن در مسیر بساط نیمرو کردن را به پا کنید. فقط حواستان باشد تخم مرغ ها را درون نایلون و در جای مناسب قرار دهید تا نشکند. از انواع صبحانه در طبیعت می توان به ساندویچ تخم مرغ، سوسیس و تخم مرغ، نیمرو با سبزیجات، املت گوجه، کره عسل، تست کره بادام زمینی، پنکیک، نان پنیر به همراه گوجه و خیار، اوتمیل و … اشاره کرد..

 غذای پیشنهادی در کمپ و طبیعت گردی به صورت سرد و گرم

چند ایده برای غذای کمپینگ
بهترین غذاهای سرد و گرم برای کمپینگ کدامند؟ غذاها و خوراکی‌ها، جزو جدا نشدنی از سفرهای کوتاه مدت، پیک نیک و کمپ‌ها هستند. غذاها علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن در سفرها، می‌توانند لذت سفر را هم چند برابر کنند. لیست غذای پیشنهادی برای کمپ و شبمانی، حسابی پر و پیمان است و می‌توانید از غذاهای متنوعی در کمپینگ تابستانی و زمستانی استفاده کنید.

وسایلی که برای آشپزی در طبیعت نیاز دارید

اگر می‌خواهید خودتان در کمپ، دست به آشپزی بزنید و غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید، پیش از هر چیز باید تجهیزات آشپزی و سرو غذا را هم با خودتان ببرید. این وسایل به شما کمک می‌کنند تا طعم غذای خانگی و خوشمزه را در طبیعت بچشید.

  • قاشق و چنگال: سعی کنید از قاشق و چنگال‌های تیتانیومی که وزن کمی دارند، استفاده کنید.
  • لیوان: از لیوان‌های سبک (از جنس تیتانیوم) یا یکبار مصرف برای مسافرت استفاده کنید.
  • قابلمه و ماهیتابه: ماهیتابه برای سرخ کردن یا گرم کردن غذاها در سفر خیلی به کارتان می‌آید.
  • چاقو: برای تکه کردن یا برش دادن مواد غذایی لازم است.
  • کاسه و بشقاب: سعی کنید از کاسه و بشقاب پلاستیکی یا استیل در سفر استفاده کنید. چون هم سبک‌تر هستند و هم نگران شکستن آن‌ها نخواهید بود.
  • فلاسک: در فلاسک می‌توانید سوپ و خورشت‌هایی را که در منزل برای کمپ تدارک دیده‌اید، بریزید. همچنین می‌توانید برای نگهداری نوشیدنی از آنها استفاده کنید.
  • کتری: برای تهیه آب جوش جهت پخت غذا و نوشیدنی‌های گرم همراه داشتن کتری سبک ضروری است.
  • بطری آب: برای نوشیدن آب، طبخ غذا و شست و شوی دست در زمان کمپینگ لازم است.
  • اجاق گاز کوچک: اگر با استفاده از هیزم، آتش برپا کنید دیگر نیازی به داشتن اجاق گاز نیست. (البته مراقب محیط زیست باشید.)
  • کبریت یا فندک: برای روشن کردن آتش، به همراه داشتن کبریت یا فندک را از قلم نیندازید.

می‌توانید لوازم آشپزخانه شامل فندک و کبریت را از شوروم کالابت  به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده صبحانه

در ادامه یک لیست از بهترین غذاهای پیشنهادی صبحانه در کمپ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-اوتمیل: برای درست کردن اوتمیل به عنوان غذای پیشنهادی برای کمپ در وعده صبحانه، آب یا شیر را بجوشانید و مقداری جو دوسر پرک شده به آن اضافه کرده و هم بزنید. مقداری عسل یا شیره انگور به آن اضافه کرده و ۲ دقیقه اوتمیل را هم بزنید تا غلیظ شود سپس مغزیجات و میوه (خشک یا تازه) به آن اضافه و آن را سرو کنید. می‌توانید کره بادام زمینی هم به اوتمیل خود اضافه کنید. 

طرز تهیه انواع اوتمیل را بلد هستید؟

در صورت تمایل شیر، جو دوسر پرک، عسل، شیره و کره بادام زمینی را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۲- تخم مرغ آبپز: تخم مرغ‌های آبپز، صبحانه طبیعت هستند. ولی از قبل بهتر است تخم مرغ را آبپز کنید. وقتی به مقصد رسیدید، کافی است تخم مرغ‌ها را با فلفل سیاه و نمک، طعم‌دار کرده و سرو کنید.

۳- املت و نان: املت‌ها معمولا پای ثابت صبحانه‌های سفری هستند. تخم مرغ‌ها را بدون آبپز کردن و شستن با خودتان در ظروف دربسته ببرید. پیازچه، ژامبون، سوسیس، ادویه‌های دلخواه، نمک و … را هم در پلاستیک جدا ببرید و در محل کمپ، املت خودتان را بپزید. 

۴- غلات صبحانه: غلات صبحانه هم خوشمزه، هم مقوی، هم سبک و هم سیرکننده‌ هستند. برای استفاده این غلات را فقط در شیر مخلوط کرده و سرو کنید.

۵- انواع ساندویچ ساده و سرد: ساندویچ‌های ساده مثل نان و پنیر با گوجه فرنگی و خیار، اسنک ساده سیب و گردو، حلوا شکری، خرما و گردو، ساندویچ‌های آماده ژامبون و انواع کلاب… برای صبحانه سفری، لذیذ و مقوی هستند. بهتر است سبزیجات آبدار مثل خیارشور و گوجه فرنگی را جدا از ساندویچ در ظرفی دیگر نگهداری کنید تا ساندویچ را خراب نکنند.

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده ناهار

 

چند ایده برای غذای کمپینگ

۱- نودل: نودل‌ها از انواع غذاهای سبک و سریع هستند. می‌توانید نودل را با سبزیجات، گوشت یا سس‌ها و ادویه‌های مختلفی درست کنید.

۲- انواع کوکو، کتلت و دوپیازه: اگر می‌خواهید برای سفر یک غذای سبک داشته باشید، کوکو یا کتلت را از قبل در خانه درست کنید و با خودتان ببرید. این غذاها را در فویل آلومینیومی بپیچید و موقع گرم کردن، در آتش یا گرمای زغال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید.

۳- ساندویچ سالاد الویه: اگر مدت زمان کمپینگ شما کوتاه است و احتمالا یخدان یونولیتی به همراه دارید، سالاد الویه گزینه مناسبی برای ناهار کمپینگ و غذا برای جنگل و کوهنوردی یک روزه محسوب می‌شود. طرز تهیه سالاد الویه را بلد هستید؟

۴- میرزا قاسمی: این یکی از ساده‌ترین غذاهای لیست غذاهای پیشنهادی برای کمپ کردن است. کافی است با خودتان گوجه فرنگی، بادمجان، تخم مرغ و ادویه‌های دلخواه ببرید و روی حرارت زغال و آتش، (یا داخل فویل) بادمجان و گوجه فرنگی‌ها را کباب کنید و یک میرزا قاسمی لذیذ نوش جان کنید.

۵- ساندویچ مرغ سرد: برای تهیه ساندویچ مرغ سرد، مرغ را از قبل آبپز و طعم‌دار کنید و با سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، کاهو و … در ساندویچ استفاده کنید.

ایده های بیشتر برای غذای کمپینگ

لوبیا

کنسرو لوبیا با توجه به اینکه چقدر ارزان و قابل حمل است، یک نجات دهنده کمپینگ است. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند و فیبر بالایی دارند. آنها را در لوبیا دودی و چوریزو برکی ما، این لوبیا دودی یک تابه و کوفته سوسیس یا یک سوسیس دودی و فلفل سیاه لوبیا امتحان کنید.

قهوه

بیدار شدن با یک فنجان قهوه در فضای باز بسیار خوشبختی است – نه به عطر قهوه تازه دم شده. ما دوست داریم قهوه آسیاب شده مورد علاقه خود را همراه با قهوه ساز AeroPress بسته بندی کنیم: کیت ارزان، قابل حمل و سبک وزن که نیازی به شستشو ندارد. ابزارهای قهوه ما را برای ابزارهایی برای ساختن فنجان کامل، از آسیاب و قطره چکان گرفته تا کتری عالی، ببینید.

قبل از حرکت غذای خود را آماده کنید

آماده کردن غذای خود تا حد امکان در خانه به این معنی است که پس از حضور در خانه، کار کمتری برای انجام دادن و همچنین زمان کمتری برای شستشو وجود دارد. مجموعه دستور العمل‌های کمپینگ آماده‌سازی ما دارای گلدان‌های یک‌طرفه، سالاد و میان‌وعده‌هایی است که برای پیشبرد سفرهای کمپینگ عالی هستند.

فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید

در حالی که آوردن یک کیسه کامل قهوه آسیاب شده یا یک جعبه غلات حجیم وسوسه انگیز است، یک نکته مفید این است که غذای خود را دوباره بسته بندی کنید تا فقط آنچه را که نیاز دارید بردارید. در مورد اندازه وعده ها فکر کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید – هر چه هوای کمتری در بسته بندی شما وجود داشته باشد، بهتر است. این منجر به حمل بار سبک‌تر می‌شود، به‌علاوه باعث صرفه‌جویی در بازگرداندن باقی مانده‌ها به خانه می‌شود.

فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید

در حالی که آوردن یک کیسه کامل قهوه آسیاب شده یا یک جعبه غلات حجیم وسوسه انگیز است، یک نکته مفید این است که غذای خود را دوباره بسته بندی کنید تا فقط آنچه را که نیاز دارید بردارید. در مورد اندازه وعده ها فکر کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید – هر چه هوای کمتری در بسته بندی شما وجود داشته باشد، بهتر است. این منجر به حمل بار سبک‌تر می‌شود، به‌علاوه باعث صرفه‌جویی در بازگرداندن باقی مانده‌ها به خانه می‌شود.

وعده های غذایی کمکی بیاورید

ممکن است برنامه‌هایی برای پختن تعداد زیادی وعده‌های غذایی مختلف از ابتدا داشته باشید، اما پس از یک روز طولانی که در خارج از منزل گذرانده‌اید، ممکن است بخواهید فقط برای عصر استراحت کنید. بنابراین، عاقلانه است که سوپ را بسته بندی کنید که می توانید آن را در تابه بکوبید و بپزید، یا سوپ های خود را از قبل در یک فلاسک بسته بندی کنید و گرم کنید. سالاد ماکارونی پستو از قبل پخته شده، که می توانید آن را سرد بخورید، نیز گزینه خوبی است

هشدار ایمنی مواد غذایی

کمپینگ اغلب به معنای کمبود یخچال است، بنابراین اگر از مواد فاسد شدنی استفاده می کنید، مطمئن شوید که با جعبه خنک و کیسه های یخ مسلح می شوید. غذای پخته شده نباید بیش از ۹۰ دقیقه بالاتر از دمای یخچال باشد و وقتی چیزی را دوباره گرم می‌کنید، مطمئن شوید که در تمام طول مسیر داغ باشد. برای ۱۰ نکته برای جلوگیری از مسمومیت غذایی و نحوه نگهداری ایمن غذا به وب سایت NHS نگاهی بیندازید.