کوچک ترین کوهنورد
کوچک ترین کوهنورد دنیا

کوچک ترین کوهنورد دنیا 

کوچک‌ترین کوهنورد صعود کننده به سبلان»؛ این عنوانی است که علی اصغری شش ساله با صعود به دومین قله مرتفع ایران به دست آورده؛ روستای نقدی علیای مشکین‌شهر هم این روزها به واسطه همین رکوردشکنی علی، حسابی مشهور شده‌است. این گزارش مربوط هفته نامه سرنخ ۱۷ مردادماه۱۳۸۸ است

صمدی درباره تجهیزات مورد نیاز هم تاکید می‌کند: «علی و پدرش با مشکلی مواجه نشدند چراکه تجهیزات‌شان کامل بود. خوشبختانه پدر علی تجربه کوهنوردی داشته و همین باعث شده که علی و همراهانش هم به اتکای او مسیر را بالا بروند اما این مورد شاید در خیلی از صعودهای دیگر دیده نشود»

 

کوچک ترین کوهنورد

 

لاپلاس – اولین باری که بودی با والدینش به اردو رفت تنها پنج روز، سن داشت. پس از آن بودی قبل از دوسالگی، به همراه مادرش که فرزند دومش را باردار بود و پدرش بلیک، ۴۸۳ کیومتر سفر کردند. پسرها علاقه بسیاری به سفر و مسیریابی در کوهستان دارند.

کوچک ترین کوهتورد

 

آرسام روستا متولد آبان۱۳۹۱ است که نخستین صعود خود را در سن ۴ سالگی به همراه پدر و مادر خود که جزو کوهنوردان فعال هستند به قله کمانکوه البرز مرکزی به ارتفاع ۴ هزار متر داشته است.
حمید رضا سعادتی افزود: این کودک ۶ و نیم ساله تاکنون صعود به قله شیرباد (مشهد)، یامان داغی (آشخانه)، تک دو (کاشمر) ، کلون بستک (تهران)، بز اویز (کاشمر)، ملکوه (تربت حیدریه)، بیرمی(بوشهر)، کمان کوه (البرز مرکزی دیزین) را در کارنامه خود دارد